Zijn die telescoop raamuitzetters net zo handig als de oude versie?

Ik heb nu die dingen met gaatjes. Maar ik wel een horraam ervoor zetten en dat kan niet met die oude zwengels.
Gaan die telescopische dingen net zover open als de oude?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Een nadeel van de telescopen kan zijn dat ze bij harde wind soms verschuiven, maar dan gaat het nooit met een klap zoals wanneer de stang losschiet bij een conventionele.
Het kost ook wat meer tijd om ze los of vast te zetten, maar dat blijft toch het werk van enkele seconden en ze staan ook nooit te jutteren (rammelen) als het waait.
Hoever het raam open gaat hangt af van de plaatsing; dichter naar het scharnier verder open en verder van het scharnier is steviger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel handig je hoeft ze alleen maar vast te zetten met windkracht 8 of hoger,alles wat lager is kan je gewoon in 1 stand open en dicht doen zonder steeds alles te moeten vastzetten!
Je zoekt de eerste keer een stand op waarbij je alle standen kan instellen op één weerstands niveau!
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook alternatieven voor een telescoopuitzetter. Deze werken ook met het bekende pinnetje op het kozijn. Zijn niet zo duur en geschikt voor horren en rolgordijnen.